zondag 20 december 2009

muziekvideo's voor zondagmiddag

Een aantal muziekvideo's voor als je op zondagmiddag door de sneeuw binnen moet blijven:

Van artiest Tobymac (ooit bij DCTalk): "Lose my soul". Ik wil niet de wereld winnen en mijn ziel verliezen. Goede boodschap. Met black gospel artiest Kirk Franklin. Van DC Talk: My friend, so long, geschreven na de geruchten dat een van hen solo zou gaan. Vrij absurd, maar ik vind hem wel gaaf. Oh en deze variant op 1984 spreekt me ook aan: You Consume Me.

Een klassieker van de Newsboys: Love, Liberty, Disco. Deze spreekt me aan omdat hij heel goed de tranformatie laat zien die optreedt als je het koninkrijk van God binnenkomt. Goede dansmoves. Oh, en eentje met een sciencefiction-feel: Take me to your leader.

Het nummer dat me naar rock deed luisteren. Bright Red Carpet van All Star United. Mijn broers zongen hem op een vakantie. De kritische tekst sprak me vooral aan. En toen ook de muziek. Ook van deze, die het Amerikaanse welvaartsevangelie op de hak neemt: La La Land.